صفحه اصلی  •  فهرست قیمتها  •  راهنمای جامع مرغداری  •  دانلود فیلمهای آموزشی  •  تماس با ما  •  درباره ما

سایت مرکز اطلاع رسانی طیور ایران شامل اخبار روز صنعت دام و طیور * قیمت جوجه یکروزه ، مرغ زنده ، تخم مرغ ، ذرت ، سویا ، گندم * مقالات علمی دام و طیور * اطلس رنگی بیماری های دام و طیور * فیلم های آموزشی دام و طیور * گالری تصاویر نژادهای مرغ و خروس ، بوقلمون ، شترمرغ ، بلدرچین ، کبک * بانک اطلاعات صنعت دام و طیور ایران
قیمت نهاده های مرغداری
بانک اطلاعات صنعت طیور
پروژه های علمی و آموزشی
برنامه سایت
تبلیغات

شرکت دانش بنیان ویوان

جهان: ویروس 30 هزارساله هنوز مسری است
اخبار روز دنیاویروس 30 هزارساله هنوز مسری است......

یافته‌های جدید محققان نشان داد، ویروس غول‌پیکر 30 هزارساله‌ای که در اعماق لایه منجمد سیبری کشف شده، هنوز قدرت فعالیت داشته و می‌تواند میزبانش را آلوده کند.

به گزارش ایسنا، اگرچه این ویروس جدید خطری برای انسان ندارد و در اواخر عصر سنگی آمیب‌های تک‌سلولی را آلوده می‌کرده است.

ویروس Mollivirus siberi***** در یک نمونه خاک از عمق 30 متری سطح زمین کشف شد. این ویروس یکی از اعضای خانواده جدید ویروس است که چهارمین خانواده کشف‌شده تاکنون محسوب می‌شود.

تا حدود یک دهه پیش ویروس‌ها به عنوان موجودات ریزی تصور می‌شدند که با روش‌های فیلتر کردن از ذرات بزرگتر جدا می‌شوند. اما پس از کشف یک ویروس غول‌پیکر عفونی کننده آمیب موسوم به Mimivirus که گزارش آن نخستین بار در سال 2003 در مجله ساینس منتشر شد، محققان گستره تحقیقات خود را به دنبال ویروس‌های غول‌پیکر بزرگتر کردند.

از زمان کشف خانواده Mimivirus، محققان خانواده‌های Pandoraviridae و Pithoviridae را شناسایی کرده‌اند که دومی در همان نمونه خاکی بود که Mollivirus siberi***** در آن کشف شد.

ویروس Mollivirus siberi***** از قطر بیشتری نسبت به سایر ویروس‌های غول‌پیکر کشف شده تاکنون برخوردار بوده و اندازه آن 600 نانومتر است. ژنوم این ویروس از 600 هزار جفت پایه برخوردار است که دستورالعمل‌های ژنتیکی را برای ایجاد 500 پروتئین نگه می‌دارند.

ویروس‌ها قطعاتی از آران‌ای و دی‌ان‌ای هستند که با ربودن ماشین‌آلات سلول برای انجام این دستورالعمل‌ها فعالیت می‌کنند.

به گفته محققان، روش آن‌ها برای جداسازی و بررسی این ویروس‌ها هیچ گونه خطری برای انسان یا حیوان به دنبال ندارد، اما ممکن است ویروس‌های خطرناکی به شکل معلق در اعماق زمین وجود داشته باشند.

این ویروس‌ها در اعماق زمین دفن شده‌اند، از این رو ممکن است فعالیت‌های انسان مانند معدن‌کاری یا حفاری به دنبال مواد معدنی، نفت یا گاز طبیعی، مزاحم آن‌ها شود.

کشف ویروس‌های غول‌پیکر نشان‌دهنده آن است که آن‌ها می‌توانند حداقل برای دهها هزار سال عفونی باقی بمانند. اما تاکنون دانشمندان هیچ ویروس غول‌پیکر باستانی از نوع آلوده‌کننده انسانی را شناسایی نکرده‌اند.

نتایج این تحقیق در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است
ارسال شده در مورخه : شنبه، 28 شهریور، 1394 توسط serinews

بازدیدکنندگان غیر عضو حق ارسال نظر و پیشنهاد در مورد مطالب این سایت ندارند .
برای استفاده از سرویسهای مخصوص کاربران عضو فرم عضویت را تکمیل نمائید .
گالری تصاویر طیور